A continuació explicaré un resum general del que duré a terme durant el meu període de Pràctiques.
Abans d'això, però, vull puntualitzar que no he pogut dur a terme cap projecte de manera individualitzada degut a les característiques del centre i de la tipologia de l'alumnat. Tanmateix, he hagut de consensuar el projecte tant amb la meva tutora com amb la resta de professionals del centre que directa o indirectament estan associats i això és el que tots plegats hem decidit dur a terme:
INFORME PSICOPEDAGÒGIC
El meu projecte consistirà en fer un INFORME adreçar als TUTORS.
QUI ÉS AVALUAT
Els alumnes de 4rt d'ESO del centre són els protagonistes.
EN QUÈ CONSISTEIX
Passaré personalment diverses proves als alumnes, com he dit, de 4rt d'ESO, ja que, en ser finalistes d'etapa, potser necessiten una ajuda o suport per part del seu tutor sobre el seu futur professional.
Quines proves són?
Prova Egograma: He cercat una prova egograma que em dóna informació sobre les característiques conductuals dels alumnes, les seves reaccions, l'autoestima, el nivell de paciència, etc.
Prova EPI: És una prova que valora els nivells de neuroticisme, d'extroversió i de socialització.
Prova IPP: És una prova que valora els interessos i les professions i que distribueix els alumnes segons el camp professional que més s'apropa als seus interessos i també a la seva personalitat i manera d'actuar.
Altres: - Visionat de classes (sobretot de tutoria, però també en matèries curriculars, per detectar com se'n surten davant els problemes, com actuen davant l'èxit, etc.)
- Entrevista personal amb cada alumne, per preguntar sobre situació personal (autoconcepte), situació familiar i neguits i història personal i/o clínica.
QUE APAREIXERÀ EN L'INFORME
El meu informe, com he dit, anirà adreçat als tutors. En ell hi apareixeran els resultats de cadascuna de les proves que he passat, la història o les dades que jo mateix he anat enregistrant al llarg dels visionats a l'aula i també l'estudi de les proves. El meu objectiu serà orientar i explicar al tutor aquelles coses que pugui desconèixer dels seus alumnes per a que els pugui orientar. L'objectiu, tanmateix, podrà ser que el tutor disposi de més eines a l'hora d'aconsellar a cada alumne la seva tria, ja sigui en l'elecció d'estudis (branca del batxillerat o elecció de grau mitjà) o escollir una professió d'acord amb les seves característiques personals.
No hay comentarios:
Publicar un comentario