Veracitat de les
dades
Un dels meus
objectius durant la realització del Pràcticum era el fet de conèixer quelcom
més que persones o estudiants. Volia estudiar personalitats, caràcters,
conductes, etc. Crec que ho estic fent, amb tot el seguit de proves i tests que
estic passant.
Tot i això, m’estan
sorgint dubtes a l’hora de formular els informes psicopedagògics.
Amb alguns
alumnes, les proves formals i quantificades em donen una informació (com es pot
veure en fils anteriors, m’expliquen si una persona és introvertida o extravertida,
el seu nivell de socialització, l’autoestima, l’autoconeixement, etc. Tot i
això, hi ha dades quantificades amb aquestes proves que no coincideixen amb les dades que jo mateix
tinc, gràcies a la pròpia observació a l’aula d’aquests alumnes i també a les
entrevistes personals que he tingut amb ells.
És aquí on
sorgeixen els meus dubtes sobre quines dades he de considerar. Entenc que s’han
de tenir en compte tots i cadascun dels ítems que rebo o que tinc, però quina
pren més importància?
He volgut
estudiar i buscar quelcom més sobre la validesa i la fiabilitat i a grans trets
això és el que he cercat:
Test paral·lel: Si no tenim seguretat sobre els resultat
d’un test, podem passar un test similar que mesuri els mateixos conceptes. S’entén
que les puntuacions hauran de ser les mateixes.
Test – Retest: Que el subjecte obtingui les mateixes
puntuacions al mateix test, amb un interval temporal.
Consistència
interna: Es tracta de
dividir un test (ítems repetits o relacionats) de manera que el subjecte
obtingui els mateixos resultats.
No hay comentarios:
Publicar un comentario