jueves, 27 de noviembre de 2014

Veracitat / Fiabilitat

Veracitat de les dades

Un dels meus objectius durant la realització del Pràcticum era el fet de conèixer quelcom més que persones o estudiants. Volia estudiar personalitats, caràcters, conductes, etc. Crec que ho estic fent, amb tot el seguit de proves i tests que estic passant.

Tot i això, m’estan sorgint dubtes a l’hora de formular els informes psicopedagògics.

Amb alguns alumnes, les proves formals i quantificades em donen una informació (com es pot veure en fils anteriors, m’expliquen si una persona és introvertida o extravertida, el seu nivell de socialització, l’autoestima, l’autoconeixement, etc. Tot i això, hi ha dades quantificades amb aquestes proves que no  coincideixen amb les dades que jo mateix tinc, gràcies a la pròpia observació a l’aula d’aquests alumnes i també a les entrevistes personals que he tingut amb ells.

És aquí on sorgeixen els meus dubtes sobre quines dades he de considerar. Entenc que s’han de tenir en compte tots i cadascun dels ítems que rebo o que tinc, però quina pren més importància?

He volgut estudiar i buscar quelcom més sobre la validesa i la fiabilitat i a grans trets això és el que he cercat:

Test paral·lel: Si no tenim seguretat sobre els resultat d’un test, podem passar un test similar que mesuri els mateixos conceptes. S’entén que les puntuacions hauran de ser les mateixes.

Test – Retest: Que el subjecte obtingui les mateixes puntuacions al mateix test, amb un interval temporal.


Consistència interna: Es tracta de dividir un test (ítems repetits o relacionats) de manera que el subjecte obtingui els mateixos resultats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario